8 lutego 2022 r.
1 lipca ruszyła Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków. Każdy właściciel lub zarządca budynku, w którym znajduje się źródło ciepła i spalania paliw ma obowiązek złożyć deklarację.
CO TRZEBA PODAĆ W DEKLARACJI?
- imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku,
- adres nieruchomości,
- informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach.
KIEDY NALEŻY ZŁOŻYĆ DEKLARACJĘ?
Dla budynków powstałych po 1 lipca 2021 r. w terminie 14 dni od pierwszego uruchomienia urządzenia lub instalacji, a w przypadku źródeł ciepła pracujących przed 1 lipca 2021 r.
najpóźniej do dnia 30 czerwca 2022 roku.
JAK ZŁOŻYĆ DEKLARACJĘ?
- Elektronicznie - przez stronę zone.gunb.gov.pl (należy posiadać profil zaufany albo podpis elektroniczny - przeczytaj jak założyć profil zaufany)
- Papierowo - wyślij deklarację listownie lub złóż w Referacie Rozwoju i Ochrony
Środowiska tutejszego Urzędu (II piętro, pokój nr 34, ul. Elizy Orzeszkowej 11 b).
Formularze deklaracji można pobrać:
- osobiście w urzędzie, w Referacie Rozwoju i Ochrony Środowiska (ul. E. Orzeszkowej 11b)
- ze
strony internetowej Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego,
- z linku (
https://www.gunb.gov.pl/sites/default/files/pliki/dokumenty/deklaracja-a-03.11.2021.pdf?572).